Hostelling International in Popotniško združenje Slovenije začenjamo mednarodno kampanjo »Say HI! for Peace«, namenjeno spodbujanju kulture miru.
Hostelling International (HI) in Popotniško združenje Slovenije (PZS) smo pričeli letošnjo kampanjo »Say HI! for Peace«, ki bo trajala ves september. Namen kampanje je spodbujanje miru, enotnosti in razumevanja preko potovanj in kulturnih izmenjav. S tem sledimo tudi letošnji temi Svetovnega dneva miru »Gojenje kulture miru«, ki poudarja pomen ukrepanja in vztrajnega zavzemanja za mir.
Kampanja »Say HI! for Peace« je nastala leta 2013 kot odziv Združenja mladinskih prenočišč ZDA (HI USA) na bombni napad na Bostonskem maratonu. Zasnovana je tako, da vključuje popotnike, skupnosti in hostle v aktivnosti in dogodke, ki spodbujajo mirno interakcijo in medkulturno razumevanje s sporočilom, da lahko s potovanji preprečimo konflikte in prispevamo k miru v svetu.
Kampanja, ki se je takrat imenovala »Sleep for peace«, je bila na 22. skupščini Svetovne turistične organizacije pri OZN (UNWTO) izpostavljena kot primer dobre prakse. Takratni generalni sekretar UNWTO g. Taleb Rifai je ob tem povedal: »Vsakič, ko potujemo, razbijemo vse stereotipe in vse pomisleke in utiramo pot dialogu, medsebojnemu razumevanju in strpnosti. Vse to so temeljni kamni kulture miru in varnosti.«
Letošnja kampanja bo vsebovala različne dogodke in aktivnosti, vključno z delavnicami na temo miru, umetniškimi razstavami, dobrodelnimi akcijami, glasbenim seznamom predvajanja za mir in različnimi skupnostnimi projekti v HI hostlih v več kot 30 državah. Vrhunec kampanje bo poskus postavitve svetovnega rekorda za najdaljšo palico za peko kruha na letošnji mednarodni konferenci Hostelling International septembra v Berlinu, kar bo simboliziralo medkulturno sodelovanje v duhu povezovanja.
Kampanja »Say HI! for Peace« odraža poslanstvo Hostelling International in Popotniškega združenja Slovenije, ki povezuje ljudi iz različnih okolij ter spodbuja medsebojno spoštovanje in dialog s pomočjo mobilnosti oziroma potovanj. S to kampanjo želimo popotnike še dodatno spodbuditi, da raziskujejo svet z odprtimi očmi in srcem ter da sprejemajo različnost kot edinstveno vrednoto.
Tema OZN ob letošnjem Svetovnem dnevu miru »Gojenje kulture miru« poudarja pomen ustvarjanja okolja, v katerem lahko uspeva mir s pomočjo izobraževanja, socialne kohezije in kulturnega spoštovanja. Hostelling International in Popotniško združenje Slovenije s to kampanjo podpiramo letošnjo temo, saj popotnike spodbujamo k udeležbi na različnih tematskih in smiselnih izmenjavah, ki rušijo ovire in gradijo mostove razumevanja.
»Verjamemo, da vsako potovanje ponuja priložnost za ustvarjanje povezav in spodbujanje medsebojnega razumevanja. Naša kampanja 'Say HI! for Peace' je močan opomnik, da lahko s sprejemanjem različnosti in vključevanjem v smiselne pogovore prispevamo k bolj mirnemu in povezanemu svetu. Letošnja kampanja ne le podpira poziv Združenih narodov k gojenju kulture miru, ampak tudi odraža našo stalno zavezanost k izboljšanju sveta,« je zapisala Brianda Lopez, izvršna direktorica Hostelling International.
»V Popotniškem združenju Slovenije se zavedamo, da oddih in potovanja niso dostopna vsem. Zato že vrsto let več kot polovico sredstev, zbranih iz namenjenega 1 % dohodnine, namenjamo letovanju otrok z manj priložnostmi v zdravilišču RKS na Debelem Rtiču. Več o tej akciji si lahko preberete na naši spletni strani. Letos pa smo se dodatno odločili, da vsa sredstva, zbrana s popotniškimi HI izkaznicami v času kampanje 'Say HI! For Peace', ki poteka med 1. in 30. septembrom, namenimo istemu cilju. Tako bomo omogočili še več otrokom iz socialno šibkih okolij oddih med krompirjevimi počitnicami na Debelem Rtiču,« pa je zapisal Igor Jurišič, predsednik Popotniškega združenja Slovenije.